Barangsiapa Belajar 10 Ayat Ini Dengan MATA HATI, Dia akan Terlindung Dari Fitnah Dajjal !! Sila Sebarkan!!

Dari Abu Darda r. a., Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda : “Jika sesiapa belajar dengan ‘mata hati’ dalam 10 ayat pertama Surah Al-Kahfi, dia juga akan terlindung dari fitnah Dajjal” (Hadis Kisah Muslim)

Surah al-Khafi ayat 1-10.

Audzubillahi minasyaitan nirrajim. Bismillahirrahmanirrahiim

1. Al ham du lil laa hil lazii an zala ‘alaa ‘ab di hil ki taa ba wa lam yaj’ al la hu ie waja

2. Qay yi man li yun zi ra ba’ sans sha dee dam mil la dun hu wa yu bash shi ral mu’ mi nii nal lazi na yak ma luu nas soo li haa ti an na la hum aj ran kha sana

3. Maa ki sii na fii hi aa ba daa

4. Wa yun zi ral la dzii na qaa lut ta kha dzal loh hu wa la daa

5. Maa la hum bihi min ‘il miu wa laa li aa baa ie him ka bu rat kali ma tat takh ru ju min af waa hi him iie ya quu luu na il laa ka dzi baa

6. Fa la ‘al la ka baa khi ‘un naf sa ka ‘a laa aa saa ri him il lam yu’ mi nuu bi haa dzal hadiis si aa sa faa

7. In naa ja ‘al aa maa ‘a lal ard di zii na tal la haa li nab lu wa hum iy yu hum ah sa nu ‘a ma laa

8. Wa inn naa la jaa ‘i luu na maa ‘a lai haa so iee serta ju ru zaa

9. Am ha sib ta an na as khaa bal kah fi war ra qii mi kaa nuu min aa yaa ti naa ‘a ja baa

10. Iz awal fit ya tu ie lal kah fi fa qo luu rob ba naa aa ti naa minl la dunk ka rah ma taw wa hay yi’ la naa min am ri naa ra sya daa

Terjemahan :

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, sekali lagi Maha Mengasihani.

Semua puji spesifik untuk Allah yang sudah menurunkan pada hambaNya (Muhammad), Kitab suci Al-Quran, serta tidak jadikan kepadanya suatu hal yang bengkok (terpesong) : (Al-Kahfi : 1)

(Bahkan juga kondisinya) tetaplah benar sekali lagi jadi pengawas turunnya Al-Quran untuk berikan amaran (pada beberapa orang yang ingkar) dengan azab yang seberat-beratnya dari bagian Allah, serta berikan berita senang pada beberapa orang yang beriman yang melaksanakan amal-amal soleh, bahawa mereka akanberoleh balasan yang baik. (Al-Kahfi : 2)

Mereka tinggal tetaplah dalam (balasan yang baik) itu selamanya. (Al-Kahfi : 3)

Dan Al-Quran itu berikan amaran pada beberapa orang yang berkata : ” Allah memiliki anak”. (Al-Kahfi : 4)

(Sesungguhnya) mereka tidak ada memiliki sebarang pengetahuan mengenainya, serta tidak ada juga untuk datuk nenek mereka ; besar benar-benar pengucapan syirik yang keluar dari mulut mereka ; mereka cuma menyebutkan perkara yang dusta. (Al-Kahfi : 5)

Jadi bebrapa janganlah juga engkau (wahai Muhammad), membinasakan dirimu dikarenakan menanggung dukacita pada kesan-kesan perbuatan buruk mereka, bila mereka malas beriman pada info Al-Quran ini. (Al-Kahfi : 6)

Sebenarnya Kami sudah menjadikan apa yang berada di muka bumi jadi perhiasan baginya, kerana kami akan menguji mereka, siapakah salah satunya yang lebih baik amalnya. (Al-Kahfi : 7)

Serta sebenarnya Kami juga akan menjadikan apa yang berada di bumi itu (punah-ranah) jadi tanah yang tandus. (Al-Kahfi : 8)

Adakah engkau menganggap (wahai Muhammad), bahawa cerita “Ashaabul Kahfi” serta “Ar-Raqiim” itu sahaja yang menarik diantara sinyal tanda yang membuktikan kekuasaan Kami? (Al-Kahfi : 9)

(Ingatkanlah momen) saat serombongan beberapa orang muda pergi ke gua, lantas mereka berdoa : “Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, serta berilah sebagian keringanan dan pimpinan pada kami untuk keselamatan agama kami”. (Al-Kahfi : 10)

Subscribe to receive free email updates: